1. PROMOCJA WSPIERAMY START-UPy.
2. PROMOCJA DLA NOWYCH KLIENTÓW.
3. PROMOCJA ZA POLECENIE NASZEGO BIURA RACHUNKOWEGO.
4. PROMOCJA "STREFA KOMFORTU".
WIELE OSÓB ZADAJE SOBIE NASTĘPUJĄCE PYTANIA:
1. CZY POWINIENEM / POWINNAM ZMIENIĆ BIURO RACHUNKOWE ???
2. CZY MOŻNA ZMIENIĆ BIURO RACHUNKOWE ???
3. JAK SIĘ ZMIENIA BIURO RACHUNKOWE ???
POSTARAM SIĘ PAŃSTWU ODPOWIEDZIEĆ NA TE PYTANIA SZCZEGÓLNIE WAŻNE GDY WCHODZI NOWY ŁAD - POLSKI ŁAD.
Rzetelne i profesjonalne biuro rachunkowe pozwala właścicielowi firmy skupić się na prowadzeniu jego biznesu, gdzie sprawy księgowe oraz podatkowe pozostawia profesjonalistom. Co jednak gdy biuro rachunkowe niewywiązuje się ze swoich zobowiązań? Co robić w przypadku gdy poziom świadczonych usług został obniżony? Kiedy jest najlepszy moment na zmianę Księgowego?
PAMIĘTAJ:
ZA BŁĘDY KSIĘGOWEGO PRZED URZĘDAMI ODPOWIADA OSOBIŚCIE WŁAŚCICIEL FIRMY.
Z PUNKTU WIDZENIA PRAWA NIE MA ŻADNEGO OBOWIĄZKU FORMALNEGO ZWIĄZANEGO Z ZAMKNIĘCIEM
ROKU OBROTOWEGO W TYM SAMYM BIURZE RACHUNKOWYM (NIE WIĄŻE SIĘ TO Z DODATKOWYMI KOSZTAMI).
W KAŻDYM CZASIE MOŻESZ PODJĄĆ DECYZJĘ O PRZENIESIENIU SWOJEJ DOKUMENTACJI KSIĘGOWEJ DO INNEGO BIURA RACHUNKOWEGO - NIE MUSISZ CZEKAĆ DO KOŃCA ROKU Z PODJĘCIEM TEJ DECYZJI.
KAŻDE BIURO RACHUNKOWE MA PRAWNY OBOWIĄZEK WYDANIA DOKUMENTÓW NA ŻĄDANIE KLIENTA.
SWOJĄ KSIĘGOWOŚĆ MOŻESZ PRZENIEŚĆ TAK SAMO JAK SWOJE NUMERY TELEFONÓW Z JEDNEGO DO DRUGIEGO OPERATORA KOMÓRKOWEGO PRZY ZACHOWANIU PEŁNEJ CIĄGŁOŚCI DOKUMENTACJI.
KAŻDE BIURO RACHUNKOWE MA OBOWIĄZEK POSIADANIA POLISY OC - W PRZYPADKU STRAT KAŻDY KLIENT POWINIEN DOCHODZIĆ WYPŁATY ODSZKODOWANIA.
1. CZY POWINIENEM / POWINNAM ZMIENIĆ BIURO RACHUNKOWE ???
ODPOWIEDZ SOBIE PROSZĘ NA PONIŻSZE PYTANIA:
- Czy nie otrzymałeś odpowiedniego wsparcia po wprowadzeniu "Polskiego Ładu"?
- Czy uważasz, że nie otrzymujesz odpowiedniego wsparcia ktorego oczekujesz?
- Czy Twoje biuro naraziło Cię na dodatkowe koszty?
- Czy Twoje biuro naraziło Cię na niepotrzebny stres?
- Czy doświadczyłeś niekompetencji osób prowadzących Twoje księgi?
- Czy masz problemy z odpowiednią komunikacją z Twoją Księgową?
- Czy została naruszona tajemnica Twojego przedsiębiorstwa?
- Czy uważasz, że Twój pierwotny wybór biura okazał się pochopny i chybiony?
JEŚLI ODPOWIEDŹ NA CHOĆ JEDNO Z TYCH PYTAŃ BRZMI "TAK" - TO ZDECYDOWANIE POWINIENEŚ / POWINNAŚ ZASTANOWIĆ SIĘ NAD ZMIANĄ BIURA RACHUNKOWEGO.
2. CZY MOŻNA ZMIENIĆ BIURO RACHUNKOWE ???
Odpowiedź brzmi: ZDECYDOWANIE TAK !!!
Tak samo jak możesz przenieść swoje numery telefonów firmowych do drugiego operatora komórkowego zachowując ciągłość usług (np. z T-mobile do Play lub z Play do Orange) - tak samo możesz przenieść swoją księgowość.
3. JAK SIĘ ZMIENIA BIURO RACHUNKOWE ???
Po podjęciu decyzji o zminie biura rachunkowego należy poświęcić czas na wyszukanie kolejnego Księgowego zwracając szczególną uwagę na podstawowe elementy świadczonych usług jak i na te, które są obecnym problemem współpracy.
- Jak najlepiej wyszukać nowe biuro rachunkowe?
- przez rekomendację / polecenie
(ok. 70% naszych nowych Klientów, to Klienci "z polecenia" z czego jesteśmy bardzo dumni),
- przez dostępne w internecie strony poświęcone wyszukiwaniu biur rachunkowych,
- przez Google wyszukując biura w internecie sprawdzając ich strony www,
- tradycyjnie - wyszukując biura mieszczące się blisko firmy, naszego domu lub na częstych trasach naszej komunikacji.
- Na co powinniśmy zawracać uwagę przy wyborze nowego biura rachunkowego?
- czy biuro rachunkowe zatrudnia doświadczonych Księgowych,
- czy biuro rachunkowe zatrudnia doświadczonego Doradcę Podatkowego,
- czy wyczuwa się "łatwość komunikacji" oraz czy rozmowa o sprawach księgowych jest zrozumiała,
- czy biuro ma wysokie standardy jakościowe
(w TAX COMFORT między innymi stosujemy metodę podwójnej weryfikacji księgowań - dokumenty każdego Klienta sprawdzane są niezależnie przez dwóch Księgowych),
- czy biuro rachunkowe pracuje w dogodnych godzinach,
- czy jest możliwość odbioru dokumentów poprzez przesłanie ich do biura drogą elektroniczną w postaci skanów pdf,
- czy możliwy jest odbiór dokumentów przez kuriera,
- czy biuro wysyła deklaracje podatkowe za Klienta,
- czy biuro reprezentuje Klienta przed organami administracyjnymi (US, ZUS, PIP),
- czy biuro współpracuje z renomowaną Kancelarią Prawną, która może wesprzeć Klientów,
- czy posiada obowiązkowe oraz dodatkowe ubezpieczenie OC swojej działalności.
Miło nam potwierdzić, że TAX COMFORT spełnia wszystkie powyższe wymagania - pozostaje Państwu jedynie ich weryfikacja,
do czego serdecznie zachęcamy.
- Spotkanie z przedstawicielem biura - w TAX COMFORT współpracę zaczynamy od spotkania z naszym Doradcą Podatkowym, który:
- opowiada w jaki sposób działa nasze Biuro Rachunkowe,
- weryfikuje uzyskane informacje pod kątem optymalizacji podatkowej,
- wyjaśnia zawiłości podatkowe oraz przedstawia rozwiązania problemów.
NASTĘPNIE:
- Podpisujemy nową umowę z Klientem, która zaczyna obowiązywać od daty zakończenia współpracy z poprzednim biurem.
- Weryfikujemy przygotowany przez poprzednie biuro "Protokół odbioru" względem otrzymanych dokumentów:
-
Każde biuro rachunkowe ma obowiązek prawny oddać oryginały wszystkich przekazanych przez przedsiębiorcę dokumentów takich jak:
- faktury przychodowe i kosztowe,
- umowy,
- rachunki,
- wyciągi bankowe,
- potwierdzenia zapłaty należności,
- wszystkie inne przekazane dokumenty.
Biuro rachunkowe ma również obowiązek przekazać wszystkie dokumenty sporządzane w imieniu przedsiębiorcy, czyli:
- księgi podatkowe (np. książka przychodów i rozchodów),
- rejestry VAT (zakupu i sprzedaży),
- ewidencję faktur (sprzedażowych i kosztowych),
- ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i trwałych,
- ewidencję wyposażenia,
- deklaracje rozliczeniowe ZUS,
- deklaracje podatkowe (np. PIT-5, VAT-7),
- dokumentację związaną z kadrami i płacami,
- ewidencję przebiegu pojazdów.
W przypadku gdy stwierdzimy, że przekazane dokumenty są niekompletne lub dostrzeżemy inne nieprawidłowości - informujemy o tym Klienta oraz w jego imieniu pisemnie wzywamy biuro rachunkowe do uzupełnienia braków.
- Pomagamy wypełnić wypowiedzenia mełnomocnictw udzielonych poprzedniemu księgowemu - jeśli poprzednie biuro rachunkowe było upoważnione do składania w naszym imieniu dokumentów, należy zawiadomić urząd skarbowy o odwołaniu pełnomocnictwa, należy tego dokonać za pomocą formularza.
- Podpisujemy pełnomocnictwa do reprezentacji w urzędach - w jego imieniu składamy odpowiednie formularze (Polskie prawo zobowiązuje przedsiębiorców do poinformowania właściwych urzędów o miejscu przechowywania dokumentacji rachunkowej).